امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۱
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۳/۴/۳۱ - ۱۱:۳۹ شناسه خبر : ۱۶۷۱۱
در هفته بهزیستی صورت می گیرد:
واگذاری ۱۴۷ واحد مسکونی در خراسان شمالی سرپرست سازمان بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: ۱۴۷ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان در هفته بهزیستی واگذار می‌شود.

وارش: صادق جعفری در نشست خبری با بیان اینکه در سه سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن به مددجویان واگذار شده است  اظهار داشت:در استان خوشبختانه کمبود بودجه در حوزه مسکن نداریم و مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید یا ساخت مسکن برای تک معلولین در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه تعداد افراد تحت پوشش این نهاد را ۱۲۴ هزار مددجو عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۴ هزار و ۸۱ پرونده مربوط به حوزه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و ۲۴ هزار و ۲۴۰ پرونده در حوزه توانبخشی هستند.

وی در مورد خانوارهای تحت پوشش این نهاد افزود: ۴۶ هزار و ۱۰۷ خانوار تحت پوشش این نهاد هستند و از این آمار ۲۶ هزار و ۴۰۲ خانوار مستعمری دریافت می‌کنند.

جعفری افزود: طی سال ۱۴۰۱، ۲۰۳ میلیارد ریال مشارکت مردمی جذب شد، سال گذشته ۴۷۷ میلیارد ریال و سال جاری تاکنون، ۱۴۴ میلیارد ریال جذب شده است.

این مسئول گفت: ۲۴۴ نفر در آزمون استخدامی ویژه معلولان در استان رقابت کردند که از این تعداد ۵۹ نفر استخدام می‌شوند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی در  ادامه گفت: سه مرکز مشاوره ژنتیکی و دو مرکز غیردولتی در استان مشغول فعالیت هستند که یک هزار و ۸۰۰ نفرخدمات مشاوره و آزمایش رایگان دریافت کردند.

وی گفت: خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ خراسان شمالی نیز رتبه دوم کشوری در میزان تماس به این نهاد را کسب کرده است.

جعفری افزود: همچنین طرح سما کارت از سال گذشته برای معلولان اجرا شد تا سفرهای آنان ۵۰ درصد تخفیف داده شود و در استان یک هزار و  ۹۲۹ نفر از این امکان بهره بردند.

انتهای خبر/.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر