امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۳/۶/۲۴ - ۱۲:۲۱ شناسه خبر : ۱۷۵۸۱
دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر مازندران:
مطالبه هنرمندان مازندران، حمایت از اجراهای نمایشی است دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر مازندران گفت: درخواست و مطالبه هنرمندان از شورای اسلامی شهر و شهرداری ها مشارکت در برگزاری چنین رویدادهای هنری، آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم در حوزه شهری و حمایت از اجراهای نمایشی است.

به گزارش وارش نیوز ؛  

 هادی اصغری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره تئاتر استان به عنوان با سابقه‌ترین و مهم‌ترین رویداد تئاتری هر استان محسوب می‌شود.

وی افزود: پرداختن به سبک زندگی اسلامی ایرانی، معرفی هنرمندان، مشاهیر، شخصیت‌ها، قهرمانان و شهدای شاخص استان مضامین مرتبط با فرهنگ و هنر بومی، دفاع مقدس، ایثار و فداکاری، فرهنگ استقامت و مقاومت از جمله موضوعاتی است که در این دوره از جشنواره به آن توجه شده است.

دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مازندران در ادامه ضمن بیان این مطلب که بهداشت و سلامت خانواده، هویت ایرانی اسلامی، امنیت شهروندی در محیط زندگی و جوانی جمعیت هم از موضوعاتی است که هنرمندان عرصه نمایش می توانند  در خلق و تولید آثار خود در این جشنواره به آن توجه کنند.

اصغری با اشاره به این که مخاطب اصلی تئاتر، مردم هستند، گفت: برگزاری جشنواره تئاتر موجب شور، نشاط و توسعه فرهنگ عمومی خواهد شد.

وی گفت: مازندران و شهر ساری به عنوان مرکز استان، قابلیت برگزاری و میزبانی رویدادها و جشنواره‌های ملی و بین المللی دارد.

دبیر جشنواره سی و ششمین جشنواره تئاتر مازندران گفت: گروه‌های نمایشی استان تا ۱۰ مهر امسال فرصت دارند که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

اسدی با اشاره به اینکه بازبینی آثار از روز ۲۵ مهر آغاز می‌شود، افزود: زمان برگزاری جشنواره هم ۱۵ تا ۲۰ آبان تعیین شده است.

دبیر جشنواره سی و ششمین جشنواره تئاتر مازندران یادآور شد: محورهای این جشنواره، ایثار و شهادت، موضوعات دینی با رویکرد اجتماعی سبک زندگی اسلامی، معرفی هنرمندان، مشاهیر، شهدای شاخص استان، فرهنگ و هنر بومی، دفاع مقدس، عفاف و حجاب، «خانواده و ازدواج بهنگام، کانون گرم خانواده، بنیان خانواده، خانواده سالم، ایراندوستی،معضلات و آسیب‌های اجتماعی و غیره  از جمله ۱۵ موضوع پیشنهادی دبیرخانه جشنواره به کارگردانان تئاتر مازندران اعلام شده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر