امروز : پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۲
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۳/۶/۲۶ - ۱۲:۲۰ شناسه خبر : ۱۷۶۲۳

کمبود شکر نداریم/ الزام درج قیمت برروی شکرهای بسته‌بندی مدیرکل نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه کمبودی در بازار شکر وجود ندارد گفت: نهایتا تا دو هفته دیگر باید برروی تمام شکرهای بسته بندی شده قیمت درج شود.

به گزارش ارش نیوز ؛ شکر جزء مواد اولیه اصلی بسیاری از واحدهای تولیدی صنعت غذاست که تاکنون چالش‌های بسیاری را برای عرضه‌کنندگان اصلی داشته است و این باعث می‌شود که در خرده فروشی‌ها شکر وجود نداشته باشد یا حتی به قیمت بالاتری به فروش برسد و به روی برخی شکرهای بسته‌بندی شده نیز هیچ قیمتی درج نشده است.

در این باره رضا کنگری- رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی- در حالی که چالش اصلی را شیوه توزیع می‌داند اظهار کرد: اسفندماه که سامانه بازارگاه احیا شد، محور اصلی که بنکداران است از هیچ کجا تامین نمی‌شوند و در این بازارگاه بحث تولید دیده شده و تامین از طریق واسطه‌ها انجام می‌شوند. خریداری‌ها با قیمت ۴۱ الی ۴۲ هزارتومان انجام می‌شود در حالی که قیمت مصوب شده ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان است که باید تامین و عرضه شود و با قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده نهایی برسد. متاسفانه این اتفاق هنوز نیفتاده است.

مدیرکل نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ضمن تاکید بر اینکه کمبودی در زمینه قند و شکر وجود ندارد مطرح کرد: مصوبه اصلاح نحوه توزیع شکر به تصویب ستاد تنظیم بازار رسیده است. ستاد تنظیم بازار مصوبه‌ای داده است که مجوز توسط اصناف صادر شود و مباشرین توزیع کنند. نکته مهم این است که درج قیمت بر روی شکرهای بسته‌بندی شده الزامی است و نهایتا تا دو هفته دیگر باید این درج قیمت به‌طور کامل صورت گیرد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر