به گزارش وارش نیوز و به نقل از خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، محمد علی موسیپور در نشست با نمایندگان شرکتهای کشتیرانی که با هدف بررسی مسال و مشکلات و رفع چالشها برگزار شد با اشاره به ارائه خدمات مطلوب به شرکتهای کشتیرانی اظهار کرد: جلسات و نشستهای مشترک جوامع هدف در بندر امیرآباد بصورت مستمر برگزار میشود و انتظار میرود با تعامل و همدلی شرکتهای کشتیرانی و نمایندگان صاحب کالا و خدمات ، موانع و چالشهای پیش رو به حداقل کاهش یابد.
وی ضمن قدردانی از حضور و مشارکت مستمر شرکتهای کشتیرانی در جلسات تخصصی ، بر اهمیت تداوم این نشستها در شناسایی و پیگیری مسائل و دغدغههای فعالان حوزه دریایی تأکید کرد و گفت: برگزاری منظم این جلسات ، زمینه شنیده شدن مسائل تخصصی، عمومی و برونسازمانی شرکتهای کشتیرانی را فراهم کرده و ادارهکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با جدیت پیگیر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت نمایندگان کشتیرانی خواهد بود.
مدیر کل بندر امیرآباد بر پیگیری مستمر تمامی موضوعات مطرحشده تأکید کرد و تداوم برگزاری این جلسات را گامی مؤثر در توسعه همکاریها و بهبود خدمات دریایی و بندری توصیف کرد.
در این نشست مهمترین مسایل و چالش ها از جمله تأمین سوخت ، محدودیت تردد از طریق کانال ولگا و فرآیندهای بروکراسی اداری توسط نمایندگان شرکت های کشتیرانی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان کشتیرانی اظهار کردند که با رفع موانع موجود ، معطلی کشتی ها در لنگرگاه ها کاهش خواهد یافت و ترافیک دریایی و نوبت دهی جهت تخلیه و بارگیری در اسکله ها و همچنین بروکراسی اداری مرتبط با درخواست های ورک شاپ و ارائه خدمات فنی و تعمیراتی نیز تسهیل خواهد شد.
در ادامه این نشست حبیب الله طالبی ، معاون دریایی ادارهکل بندر امیرآباد نیز ضمن قدردانی از همکاری شرکتهای کشتیرانی ، بر ضرورت صرفهجویی در مصرف آب شرب کشتیها تأکید کرد و در خصوص درخواستهای خارج از محدوده بندر خواستار هماهنگی بیشتر با دستگاههای مرتبط شد.
نمایندگان شرکت های کشتیرانی در این نشست با تاکید بر موضوعات مطروحه ، ارسال منظم گزارشهای ترافیک دریایی و لزوم بهروزرسانی برخی تجهیزات بندری را در راستای ارتقای کیفیت و سرعت عملیات تخلیه و بارگیری خواستار شدند.
ضمیمه :