امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۵
سرویس : سیاست زمان :   ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۲۳:۴۵ شناسه خبر : ۳۵۸۱

نخست وزیر عراق بر روابط خوب و برادرانه با ایران تاکید کرد بغداد - ایرنا - 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق بر روابط خوب و برادرانه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وارش نیوز:به گزارش ایرنا، عبدالمهدی عصر سه شنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود پس از جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و عراق در دولت تحت رهبری اش گفت که روابط خوب و دوستانه ای با ایران داریم.
وی گفت ما باور داریم و در منشور دولت خود نیز گفته ایم که باید در تعامل با همسایگان، بر مشترکات تمرکز کنیم در این صورت اختلافات احتمالی نیز از بین خواهد رفت اما اگر روی اختلافات متمرکز باشیم هیچ اختلافی حل نخواهد شد.
عبدالمهدی گفت: در تعامل با همسایگان تاکید ما کار بر روی مشترکات در روابط با همه همسایگان است و از راه می توان بتدریج اختلافات را نیز با روحیه و اعتماد و حسن نیت بیش از پیش حل کرد.
نخست وزیر عراق در بخش دیگری از سخنانش به افزایش سطح امنیت در نقاط مختلف عراق و از جمله بغداد پایتخت اشاره کرد و گفت: طرح حذف دیوارهای بتنی از خیابان های بغداد به جدیت ادامه خواهد داشت و این امر پیام روشنی برای افزایش امنیت است و آثار مثبت اجتماعی، اقتصادی در داخل و نگاه خارج خواهد داشت.
وی در خصوص وضعیت امنیتی کشور نیز گفت که برغم برخی اقدامات داعش برای افزایش روحیه عناصر خود، اقدامات بسیار خوب و در بالاترین سطح در بعد اطلاعاتی و عملیاتی علیه تروریسم در جریان است و امنیت در کشور رو به افزایش است.
وی گفت در همین راستا پرونده امنیتی در برخی استان ها از وزارت دفاع به وزارت کشور سپرده خواهد شد که مراحل آن در دست بررسی است و امیدواریم بر اساس شرایط امنیتی کشور در سال 2019 این طرح را در تعدادی زیادی از استان ها اجرا کنیم.
نخست وزیر عراق همچنین گفت: تحولات مرزی با سوریه و تحرکات داعش در این نقاط را تحت نظر داریم و با سوریه و ائتلاف بین املللی و ترکیه در این خصوص در تماس هستیم.
عبدالمهدی همچنین به وضعیت سیاسی کشور اشاره کرد و گفت این وضعیت به بهبود وضعیت امنیتی و اقتصادی نیز کمک خواهد کرد.
نخست وزیر عراق همچنین گفت که با بهبود شرایط سیاسی و امنیتی در عراق، سطح، تعداد و مدت زمان اقامت هیات های خارجی در این کشور افزایش یافته و این نکته مثبتی و به نوبه خود موجب بهبود شرایط می شود.
عبدالمهدی گفت که در روزهای آینده چند هیات مهم و بلندپایه از چندین کشور جهان به بغداد سفر خواهند کرد.
وی همچنین یکسان سازی عوارض گمرکی در همه گذرگاه ها و افزایش روانسازی عبور کالا در مرزها را از دیگر مصوبات جلسه امروز هیات دولت خواند و گفت که هنوز برخی جزییات اجرایی این طرح باقیمانده که در جلسه بعد قطعی و اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر