امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۹
سرویس : سیاست زمان :   ۱۳۹۹/۴/۲۴ - ۱۲:۴۹ شناسه خبر : ۷۶۸۷
فرماندار محمودآباد :
تولیدات داخلی با اهرم مبارزه با قاچاق کالا حمایت می‌شود محمودآباد- وارش نیوز/ فرماندار محمودآباد با بیان اینکه کنترل مبادی ورودی کالا در مرزها و علی الخصوص توجه به واحدهای تولیدی داخلی بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا است، گفت: در سایه توجه به تولیدات داخلی و ارتقاء کیفیت محصولات تولید شده، بی‌شک شاهد کاهش رغبت مردم به خرید محصولات قاچاق وارداتی خواهیم بود.

به گزارش وارش نیوز/ علیرضا شریعت صبح امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، قاچاق کالا و ارز را یکی  از عوامل به وجود آورنده فقر، اعتیاد و بیکاری در کشور دانست و اظهار کرد: موانع اصلی تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قاچاق کالا و ارز در کشور است که می‌توان با مدیریت جهادی و اتکا به امکانات داخلی بیشترین بهره‌وری و توفیق را کسب کرد.

وی تصریح کرد: قاچاق کالا ضمن خدشه‌دار کردن اهداف حمایتی دولت، موجب از بین رفتن آثار سیاست‌های تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای دولت می‌شود.

فرماندار محمودآباد خاطرنشان کرد: مهمترین آثار قاچاق عدم پرداخت حقوق دولت از سوی قاچاقچیان، کاهش سرمایه‌گذاری در صنایع، کاهش حجم فعالیت‌های تولیدی در داخل کشور و در نتیجه کاهش اشتغال است.

شریعت افزود: با توجه به آنکه صنایع تولیدی داخلی مجبورند از ظرفیت‌های داخلی و موجود فعالیت کنند، در نتیجه قیمت تمام شده تولیدات بالا رفته و در نهایت منجر به افزایش تورم در داخل کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود کالاهای مصرفی بوده و جزو کالاهای اساسی و مورد نیاز مصرف کننده نیست، گفت: قاچاقچیان سودجو با تبلیغات و ایجاد نیاز کاذب در مصرف کننده به مصرف این کالاها در داخل کشور دامن می‌زنند.

فرماندار محمودآباد در ادامه بیان کرد: مقدار 4 هزار و ۲۷۱ لیتر مشروبات الکلی، هزار و ۷۸۰ عدد تجهیزات ماهواره‌ای اعم از دیش، رسیور و ال ان بی و  76 قبضه سلاح شکاری ( 36 عدد فشنگ جنگی و 185 عدد فشنگ شکاری )، ۷ هزار و 644 عدد انواع مواد محترقه، ۲ هزار و ۷۸  قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ۳۶ هزار و ۸۴۰  نخ انواع سیگار، 50 پاکت انواع تنباکو به ارزش ریالی 000/000/6 و ۳۴ هزار و ۷۰۰ کیلو گرم ماهی خاوریاری و 643 قطعه ماهی استخوانی در سال 98 و سه ماهه اول سالجاری در حوزه قاچاق کالاو ارز شهرستان محمودآباد کشف و ضبط شد.

شریعت یادآور شد: در  سه ماهه اول سالجاری 99 در حوزه قاچاق کالاو ارز 46 لیتر مشروبات الکلی دست ساز، 10 بطر خارجی و 3 تن چوب جنگلی قاچاق، یک قبضه سلاح جنگی، یک قبضه شکاری، 7 عدد فشنگ، ۲ هزار و ۳۷۰ تخته فرش خارجی، ۱۴ هزار و ۹۰۰ کیلو گرم ماهی خاویاری، 43 قطعه ماهی استخوانی و 5 کیلو ماهی آزاد ممنوعه در شهرستان کشف و ضبط شده است.

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر