امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۳/۶/۱۷ - ۲۱:۱۷ شناسه خبر : ۱۷۵۱۳
مدیرعامل هلال‌احمر مازندران:
شمار نجات یافتگان طرح کاهش غریق در مازندران به ۶۳۸ نفر رسید مدیرعامل هلال‌احمر مازندران گفت: با اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ساحل، نجاتگران مازندران موفق شدند ۶۳۸ نفر را از خطر مرگ در دریا نجات دهن

به گزارش وارش نیوز ؛ غلامعلی فخاری امروز در گفت‌وگو با رسانه‌های استان اظهار کرد:امسال در اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی استان، امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در این مناطق مستقر شدند.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح ۳ پایگاه دریایی، ۶ دستگاه چادر سلامت ، ۷۱ پست سیار ساحلی با گشت‌زنی روزانه ۱۲۳ نفر امدادگر و نجاتگر، ۱۰۰ نفر پرسنل هلااحمراستان و ۱۳۳۹ ناجی غریق مشارکت دارند.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران تصریح کرد:۳۸ دستگاه آمبولانس،۴ دستگاه موتورلانس، ۱۰ دستگاه خودروی پشتیبانی و ۶۰ دستگاه موتورسیکلت تنها بخشی از تدارک سنگین هلال احمر مازندران برای اجرای طرح مذکور است.

فخاری با تاکید بر اینکه تابستان امسال تمامی توان عملیاتی هلال‌احمر مازندران بر محور پیشگیری و کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است، یادآور شد: ارائه خدمات حضوری نظیر پانسمان و آتل بندی، تست فشارخون و قند خون ۸۶۴۲ نفر و انتقال ۸۲ مصدوم به مراکز درمانی از دیگر خدمات امدادی، پیش بیمارستانی و اورژانسی ارائه شده به گردشگران ساحلی بوده است.

وی با بیان اینکه بررسی‌های آماری نشان می‌دهد سال گذشته تعداد غریق در آب‌های ساحلی مازندران نسبت به مدت مشابه با کاهش ۵۰ درصدی همراه بوده، افزود: این کارنامه درخشان مرهون تلاش شبانه روزی امدادگران و ناجیان غریق است.

عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز عدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود، متاسفانه افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر