امروز : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۳/۷/۱۰ - ۱۹:۱۹ شناسه خبر : ۱۷۸۲۶
رئیس سازمان بنیاد شهید کشور اعلام کرد
شناسایی ۲۲۲۲ شهید «غریب» در کشور رئیس سازمان بنیاد شهید کشور، از شناسایی دو هزار و ۲۲۲ شهید غریب در کشور خبرداد.

به گزارش وارش نیوز ؛ سعید اوحدی امروز ۱۰ مهر ماه در اجلاسیه «شهدای غریب دراسارت» مازندران که در ساختمان تالار مرکزی ساری برگزار شد، بار غم شهادت سید حسن نصرالله را بسیار سنگین دانست و اظهار کرد: شهید سید حسن نصرالله علمدار جبهه مقاومت در لبنان بوده است.

وی اهدای ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید دوران دفاع مقدس افتخار بزرگی برای مازندرانی‌ها دانست و گفت: شهدا نورانی‌ترین قله‌های اسلام بعد از واقعه کربلا هستند.

اوحدی با بیان اینکه امام راحل با نگاه عمیق دفاع مقدس را یک نعمت عنوان کردند، یادآور شد: برای شناخت فرهنگ دفاع مقدس باید تلاش کنیم.

وی اسارت را برای آنهایی که درک کرده‌اند قطعه‌ای از بهشت توصیف کرد و افزود: مسئولان نه به لحاظ قانونی بلکه به لحاظ معنوی در برابر خانواده شهدا مسئول هستند لازم است خدمات رسانی درست و رضایت بخشی انجام شود.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به اقدامات انجام شده برای شناسایی شهدای غریب در کشور اشاره کرد و گفت: از ابتدای شروع این طرح اطلاعات ۵۷۰ نفر را در اختیار داشتیم اما در حال حاضر دو هزار و ۲۲۲ نفر از شهدای غریب در کشور شناسایی شده‌اند.

این مسئول والدین شهدا را گنجینه‌ای ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: از ۲۵ هزار پدر و مادر شهید در استان مازندران تنها چهار هزار و ۲۵ نفر در قید حیات هستند.

اوحدی به اقتدار جبهه مقاومت در جهان اشاره کرد و یادآورشد: جبهه حق و باطل در دوران دفاع مقدس به وجود آمد با از بین رفتن حزب بعث؛ جمهوری اسلامی با اقتدار هدایتگر جبهه مقاومت در جهان است.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: تفاهمنامه خوبی با مسئولان مازندران منعقد شد و نکات مهمی که در این تفاهمنامه لحاظ شده انتظار داریم که زمینه رضایت‌مندی جامعه ایثارگری را فراهم کند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر