امروز : سه شنبه ۱ آیان ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۷
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۳/۷/۳۰ - ۱۲:۳۰ شناسه خبر : ۱۸۰۲۲

از توزیع بیش از ۶ میلیون لیتر سوخت تا تولید سالانه ۱۱ هزارتن گوشت سفید محمودآباد مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از توزیع بیش از ۶ میلیون لیتر سوخت بین کشاورزان محمودآبادی خبرداد و اظهار کرد : سالانه ۱۱ هزار تن گوشت سفید در محمودآباد تولید و به بازار عرضه می شود.

وارش نیوز/ سارااسماعیلی ؛ محمد هادی زاده با بیان اینکه برداشت برنج توسط کمباین های فاقد معاینه فنی، موجب خسارت بسیار شدید و ریزش بیش از ۱۵ درصدی محصول می شود، گفت : ورود کارشناسان جهاد کشاورزی به مقوله بررسی معاینه فنی کمباین‌ های مخصوص برداشت برنج، تنها برای تأمین منافع برنجکاران است.

وی افزود : کشاورزان باید در مرحله برداشت محصول نشاء مجدد برنج و رتون با حساسیت نسبت به سلامت دستگاه برداشت و مهارت اپراتور، اجازه ورود کمباین به مزرعه را داده و با این حساسیت بجا از هدررفت سرمایه شخصی و آسیب به اقتصاد ملی جلوگیری کنند.

توزیع بیش از 6 میلیون لیتر سوخت بین کشاورزان محمودآبادی

هادی زاده اعلام کرد : در ۶ ماه نخست امسال ۶ میلیون و ۳۵۳ هزارو ۴۳۸ لیتر سوخت نفت گاز و سفید بین کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با تاکید بر اینکه مقدار سوخت توزیعی شامل 4 میلیون و ۳۵ هزار و ۳۴۱ لیتر نفت گاز و ۲ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۹۷ لیتر نفت سفید بود، اظهار کرد : برای انجام عملیات زراعی کاشت ، داشت و برداشت محصولات زراعی و باغی، موتور پمپ، ماشین آلات کشاورزی، مرغداری‌ها و دامداری‌ها بین بهره برداران محمودآبادی توزیع شد.

پایش فروشگاه های عرضه سموم نباتی در محمودآباد

او ادامه داد : در یک اقدام مشترک بهمنظور پايش واحدهای فروش سموم نباتی اداره صنعت، معدن و تجارت،‌  واحد حفظ نباتات و حراست مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در گشت مشترک به بازديد از فروشگاه های عرضه سموم نباتی این شهرستان پرداختند.

این مسئول هدف از پایش را جلوگیری از تولید و توزیع سموم ثبت نشده و تاریخ گذشته برشمرد و یادآور شد : در اين بازديد كارشناسان ۲۱ واحد فروش و عرضه سموم و آفت كش ها را در سطح شهر مورد پایش قرار دادند.

هادی زاده با اذعان به اینکه در محمودآباد ۳۰ فروشگاه عرضه سموم نباتی بخش تعاونی و خصوصی وجود دارد، ذکر کرد : هرگونه تغییر در بسته بندی ، دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.

معرفی هشت میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در محمودآباد

وی بیان کرد : برای حمایت و توسعه مشاغل خانگی و افزایش تولیدات بخش کشاورزی، سهم بری شهرستان محمودآباد از اعتبارات مشاغل خانگی در سال جاری ۸ میلیارد ریال است.

هادی زاده با بیان اینکه با رایزنی‌های صورت گرفته، ۸ میلیارد ریال از این اعتبارات به ۹ طرح مستقل در بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرد، گفت: این تسهیلات برای راه اندازی و توسعه کسب و کارهای کوچک خانگی که توسط اعضای خانوار در منزل انجام می شود، پرداخت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: تسهیلات معرفی شده برای ۹ طرح مستقل پرورش گاو شیری، گل و گیاه زینتی، زنبور عسل، مرغ بومی و ماهی در استخر دو منظوره است که برای ۹ نفر اشتغال زایی را در شهرستان ایجاد می کند.

 برگزاری 141 دوره‌های آموزشی ترویجی در محمودآباد

وی از برگزاری ۱۴۱ مورد دوره متنوع آموزشی ترویجی در محمودآباد خبرداد و اظهارکرد : این کلاسی ها در جهت ارتقاء سطح دانش آگاهی، بینش و مهارت کشاورزان، باید بر مبنای علم ترویج کشاورزی که مهم‌ترین اصل آن انجام فرآیندی فعالیت‌های ترویجی و آموزشی است برگزار شود.

تولید سالانه 11 هزار تن گوشت سفید در محمودآباد

محمد هادی‌زاده ذکر کرد : در ۶ ماهه نخست سالجاری، ۳ میلیون و ۱۳۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی توسط صاحبان واحدهای مرغداری گوشتی این شهرستان انجام شد.

وی افزود : ۶ هزار و ۶۶۰ تن گوشت سفید آماده طبخ در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

هادی‌زاده تولید سالانه گوشت سفید در این شهرستان را ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن اعلام و خاطرنشان کرد : کارشناسان این مدیریت با برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی و ارتقاء سطح دانش و آگاهی مرغداران نقش موثری در کاهش هزینه‌های تولید و اشتغال دارند.

ردیابی مگس میوه در 70 هکتار از باغ های محمودآباد

این مسئول از از ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در ۷۰ هکتار باغات شهرستان محمودآباد خبر داد و اعلام کرد : با فعال سازی ایستگاه پیش آگاهی در حوزه مراکز سه گانه جهاد کشاورزی با نصب تعداد ۵۰ تله فرمونی به همراه کارت زرد، تله جلب کننده غذایی، تله سراتراپ و سراتینکس در مجموع ۱۳۰۰  مگس میوه شکار شد.

هادی‌زاده ادامه داد: سطح مبارزه غیر شیمیایی جهت مبارزه شیمیایی با استفاده از کاور اسپری در ۳۰ هکتار،  طعمه پاشی در ۱۵ هکتار و مقدار سم مصرفی ۱۵۰ لیتر بود.

وی تجهیزات غیر شیمیایی مورد استفاده را شامل، ۳۵۰ عدد کارت زرد، ۶ عدد فرمون، ۵۳ عدد تله بیولور، سه لیتر سراتراپ، ۷۰۰ عدد قرص سراتینکس، ۲۰ لیتر پروتئین ئیدرولیزات و ۱۵ عدد تله مکفیل اعلام کرد.

مدير جهاد كشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به ۸۲ مورد بازدید میدانی، گفت: در راستای آموزش و اطلاع رسانی رديابی، پيش آگاهی و مبارزه با مگس ميوه مديترانه ای ۷ هزار و ۵۰۴ آموزش انفرادی و ۵۳ آموزش گروهی ( حضوری و مجازی ) با حضور ۱۶۲ شرکت کننده، توزیع ۱۰ اطلاعيه راهكارهای مديريت مگس ميوه و ۱۶ پیامک ارسال شد.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از انتقال دانش و یافته‌های تحقیقاتی به ۵ هزار و ۶۶۹ بهره‌بردار محمودآبادی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت : امسال ۱۱۷ دوره ترویجی و کارگاه آموزشی در این شهرستان برگزار و ۱۸۷۲ بهره‌بردار با حضور در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و مهارتی از دانش و یافته‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی بهره‌مند شدند.

هادی زاده بیان کرد : دوره‌های آموزشی شامل ۳۱ دوره ترویجی با حضور ۴۹۶ بهره‌بردار و ۸۶ کارگاه آموزشی حضوری با حضور ۱۳۷۶ بهره‌بردار برگزار شد و اجرای ۱۳ مورد سازه های ترویجی در ۶ ماه نخست امسال شامل ۹ مورد سایت الگویی برنج، ۱ مورد کانون یادگیری برنج و ۳ مورد نیز واحد نمایشی مزرعه الگویی از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی بوده است.

این مسئول تصریح کرد: انجام ۵ مورد کاروان ترویج بهره‌وری با شرکت ۳۴۱ بهره‌بردار، ۵ مورد نشست هم اندیشی ترویجی، آموزش انفرادی و چهره به چهره به ۳ هزار و ۴۵۶ بهره‌بردار از دیگر اقدامات ترویجی این مدیریت در نیمه نخست امسال بود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر