وارش نیوز / علی منتظر ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این نشست، با اشاره به جایگاه کلیدی اعضای هیأت علمی، آنان را موتور محرک دانشگاه دانست و بر لزوم حمایت، توانمندسازی و بهرهگیری حداکثری از ظرفیت علمی آنان تأکید کرد.
دکتر محمدصادق رضایی ارتقای کیفیت آموزش را در گرو اصلاح و توسعه زیرساختهای آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: حرکت دانشگاه باید با برنامهریزی دقیق و در مسیر مشخص علمی و آکادمیک باشد.
وی دانشکده پزشکی را در صدر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه معرفی کرد و تأکید کرد: دانشکده پزشکی باید بهعنوان الگوی سایر دانشکدهها، با برنامهریزی و هدفگذاری روشن حرکت کند و جایگاه خود را در حوزه آموزش و پژوهش تثبیت نماید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به نقش دانشجویان در پویایی فضای دانشگاهی، خواستار مشارکت فعال دانشجویان پزشکی در تشکلها و گروههای صنفی شد تا بستر تقویت روحیه مسئولیتپذیری و ارتباط دوسویه میان دانشجو و مدیریت فراهم شود.
دکتر رضایی از دانشکده پزشکی خواست تا میزان تولید محصول، خروجیهای پژوهشی و فعالیتهای فناورانه خود را بهصورت مشخص و قابل ارزیابی ارائه دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت توجه ویژه به اخلاق حرفهای در آموزشهای نظری و عملی تأکید کرد و این موضوع را بهعنوان یک اصل بنیادین در تربیت نیروی انسانی دانست.
دکتر رضایی با اشاره به اهمیت آموزشهای بالینی، پروندهنویسی و نحوه برگزاری راندهای آموزشی، خواستار نظارت و ارزیابی مداوم گروههای آموزشی شد. همچنین مواردی چون بررسی آمار مرگ و میر، بازدید میدانی از کلاسها، پاویونها و خوابگاههای دانشجویی نیز از جمله نکات مورد تأکید وی بود.
رئیس دانشگاه علومپزشکی مازندران بر تدوین برنامهای منسجم، مدون و متناسب با نیازهای آموزشی و فرهنگی دانشجویان ورودی جدید تأکید کرد تا مسیر آموزشی آنها از ابتدا بهصورت هدفمند و استاندارد طی شود.
دکتر رضایی همچنین تامین رضایت شغلی و ارتقای وضعیت رفاهی کارکنان را یکی از اولویتهای اصلی دانست و از اعضای هیأت رئیسه خواست تا در تصمیمگیریها و سیاستگذاریها، این موضوع را بهصورت جدی مدنظر داشته باشند.
در ابتدای این نشست، گزارشی از سوی رئیس دانشکده پزشکی و معاونان در خصوص اقدامات انجام شده در حوزههای مرتبط ارائه شد.
ضمیمه :