امروز : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۱/۸/۲۱ - ۱۱:۱۲ شناسه خبر : ۱۳۶۳۱

مراسم تکریم و معارفه در مرکز بهداشت شهرستان ساری وارش نیوز/ مراسم تکریم دکتر عقیل برزگر رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری و معارفه دکتر علیرضا کاظمی سرپرست جدید مرکز بهداشت ساری امروز با حضور دکتر غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، دکتر علیپور معاون بهداشتی دانشگاه، حجت الاسلام کاظمی مشاور استاندار، دکتر طوسی مدیر کل امور بانوان استانداری و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان ساری و کارکنان مرکز بهداشت ساری در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار شد.

دکتر فرهاد غلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مرکز بهداشت ساری ضمن گرامیداشت شهدای سلامت و امنیت کشور، گفت: با توسعه شبکه های بهداشت و درمان پس از انقلاب اسلامی بیماری های عفونی تا حدود زیادی کنترل شدند و پس از آن بیماری های غیر واگیر مانند قلبی و عروقی، دیابت ، فشارخون و ... بیشتر مورد توجه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه امروزه سبک زندگی انسان در بیماری آنان نقش ویژه ای ایفا می کند، افزود: تغییر سبک زندگی سبب شده که شبکه های بهداشت و درمان به سمت توانمندسازی افراد جهت حفظ سلامتی خود گام بردارد که با توجه به آن، آموزش لازم برای سبک زندگی درست، ورزش و تغذیه مناسب به هموطنان در دستور کار قرار گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه امروزه تصادفات رانندگی یکی از شایع ترین علت مرگ و میر در کشور می باشد، ادامه داد: آگاه سازی، آموزش افراد و توانمندکردن افراد جامعه نسبت به نقش خود در حفظ سلامت مسئله مهمی می باشد که مورد توجه قرار گرفته است.
دکتر غلامی بر اجتماعی شدن سلامت تاکید کرد و گفت: وزارت بهداشت و درمان تنها ۲۵ درصد در سلامت افراد جامعه نقش دارد بنابراین سایر دستگاه ها و نهادها باید به وظایف خود برای داشتن جامعه ای سالم عمل کنند.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در دهه کنونی نقش کمک کننده، نظارت و پیگیری مسائل در حوزه سلامت دارد، افزود: باید برنامه های خود را در دهه های مختلف مطابق با شرایط دنیا تغییر دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تقدیر از استاندار مازندران بخاطر ایجاد هماهنگی دستگاه های ذیربط جهت ایفای نقش در ارتقا سلامت جامعه ، ادامه داد: کارکنان حوزه سلامت در دوران شیوع کرونا ایثار و فداکاری از خود نشان دادند که قابل ستایش است.
دکتر غلامی با بیان اینکه مازندران در واکسیناسیون کووید ۱۹ عملکرد مطلوبی داشته است، گفت: شاخص واکسیناسیون دوز سوم در استان مازندران بیش از ۶۳ درصد می باشد که بالاتر از میانگین کشوری است.
وی ضمن قدردانی از دکتر عقیل برزگر رئیس پیشین مرکز بهداشت ساری ، افزود: دکتر برزگر برای تامین سلامت جامعه زحمات زیادی کشیدند و امیدواریم با روی کار آمدن دکتر علیرضا کاظمی شاهد استمرار خدمت رسانی مطلوب به جامعه باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: اساس کار بهداشت برنامه ای است بنابراین باید برنامه ها شاخص محور باشند و با تحلیل و تسلط شاخص های برنامه های جدید را طراحی و اجرا کنند.
دکتر غلامی به طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت:  پزشک خانواده یکی از بهترین استراتژیک ها برای رشد سلامت هر کشوری است و اثر آن در کاهش هزینه های سلامت مشخص شده است.

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر