امروز : یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۲:۵۱ شناسه خبر : ۱۷۴۳۴
استاندار مازندران تاکید کرد
ضرورت تدوین زنجیره ارزش بخش کشاورزی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید زنجیره ارزش بسته تولید بخش کشاورزی تدوین شود، گفت: تا زنجیره ارزش ایجاد نشود در تولید محصولات کشاورزی سودآور دچار مشکل خواهیم شد.

به گزارش وارش نیوز ؛ یوسف نوری در جلسه شورای سیاستگذاری توسعه و تهیه بسته سرمایه گذاری بخش کشاورزی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزی در مازندران علیرغم همه محدودیت ها در ۱۲ محصول برتر است و نشان از ظرفیت‌های موجود در استان است.

وی با بیان اینکه در همه حوزه‌ها به ویژه در برنامه ریزی سند امایش، مراکز دانشگاهی و تولید کننده‌ها را داریم، افزود: اما در این بین چالش‌هایی وجود دارد و اینکه چگونه مشکلات حل شود لازم است تسهیلگری صورت گیرد.

نوری با تاکید براینکه دانشگاه ها به وضعیت موجود کشاورزی و موقعیت استان واقف هستند باید از دانش بنیان‌ها برای حل مشکلات استفاده شود، گفت: مازندران کشاورزی پایه است باید صنعت به این سمت پیش برود تا کشاورزی از حالت سنتی خارج شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه جلوی واردات برنج گرفته شد و اما جنگ روانی آن حاکم است، افزود: تولید برنج مازندران نیازمند برند سازی است.

نوری با اشاره به اینکه در کشورهای عربی هم برنج طارم دارند، افزود: در حوزه کسب و کارها باید به سرمایه گذاری‌ها توجه ویژه شود.

این مسئول با اعلام اینکه در حوزه دانش فنی و تامین مالی مشکل داریم، یادآور شد: کمیته امداد یکی از بزرگترین هلدینگهای کشاورزی دارد، می‌تواند در این بخش ورود کند اما باید بستر سرمایه گذاری در مازندران فراهم شود.

رتبه نخست مازندران در ۱۴ محصول کشاورزی

حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی نیز اظهار کرد: در مازندران با ۷.۵ میلیون تن در تولید ۱۴ محصول کشاورزی رتبه نخست را داریم.

وی افزود: در گام نخست در ۵ محصول برنج، کیوی، دام و طیور، گل و گیاه و گیاهان دارویی باید در زنجیره ارزش راهبردی قرارگیرد تا صادرات محور و سودآور باشد.

۶ شهرک دامپروری غیر فعال در مازندران

بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز با بیان اینکه آنچه موجب توسعه بخش کشاورزی می‌شود استفاده از ظرفیت‌ها است، تصریح کرد: ما نیازمند گردش سرمایه و کنترل آن در بخش توسعه اقتصادی هستیم و بخش کشاورزی در این خصوص باید در جذب سرمایه گذار نقش آفرین باشد.

وی با اعلام اینکه در مازندران ۶ شهرک دامپروری غیر فعال داریم گفت: این ظرفیتی است که سرمایه گذار می‌تواند در فعال شدن این شهرک‌ها اقدام کند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر