امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۳/۶/۳۱ - ۱۱:۵۶ شناسه خبر : ۱۷۶۷۳
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:
مدارس ابتدایی ساعت فعالیت خود را به خانواده‌ها اعلام کنند/ بنا نداریم در جزئیات برنامه مدارس دخالت کنیم معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال نیز تعدادی از مدارس دو شیفته هستند گفت: به دلیل تراکم زیاد کلاس‌ها، برای اینکه بتوانیم پوشش تحصیلی داشته باشیم و همه دانش‌آموزان در عین تراکم، بیش از حد دچار افت کیفیت نباشند کلاس‌های برخی از مدارس دوشیفته هستند.

به گزارش وارش نیوز ؛ رضوان حکیم‌زاده با بیان اینکه امسال بیش از ۷۰۰ هزار نفر از پیش دبستانی‌ها ثبت‌نام کرده‌اند گفت: مطمئناً این آمار در روزهای آینده افزایش پیدا می‌کند زیرا ممکن است برخی از خانواده‌ها آخر شهریور ماه مسافرت باشند و بعد از برگشت اقدام به ثبت‌نام فرزندشان کنند.

وی با بیان اینکه آمار دوره ابتدایی بیش از ۹ میلیون دانش‌آموز ثبت‌نامی است افزود: همچنین حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کلاس اولی امسال راهی مدارس می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره ساعت شروع به کار مدارس ادامه داد: با توجه به تنوع و شرایط مدارس بنا نداریم که خیلی در جزئیات تنظیم برنامه دخالت کنیم، بنابراین مدارس با توجه به شرایطی که دارند ساعت فعالیت را به خانواده‌ها اعلام و خبر می‌دهند، چرا که اگر ساعت مشخصی اعلام شود، بیشتر از اینکه به خانواده‌ها و مدارس کمک کند کار آن‌ها را سخت می‌کند.

حکیم زاده با بیان اینکه تعدادی از مدارس دو شیفته هستند گفت: به دلیل تراکم زیاد جمعیت، برای اینکه بتوانیم پوشش تحصیلی مناسب  داشته باشیم و در عین حال تراکم بیش از حد، باعث افت کیفیت نشود، همچنان کلاس‌های مدارس دوشیفته داریم که امیدوار هستیم در آینده با افزایش فضاهای آموزشی و همکاری سازمان‌های بیرونی برای جذب معلمان به تعداد کافی، مدارس دو شیفته نداشته باشیم.

وی درباره تناقض آمار اعلام شده ثبت‌نام دانش‌آموزان و آمار ثبت نام کتب‌درسی در سیستان بلوچستان اظهار کرد: نه تنها در سیستان و بلوچستان در همه مناطق کشور ممکن است که در ثبت داده‌های کتاب‌های درسی و تحویل آن‌ها با آمار ثبت نامی‌ها، یک مقدار فاصله وجود داشته باشد که این امری طبیعی برای ما است، مهم ثبت‌نام است و امیدوار هستیم که توزیع کتاب‌ها به بالاترین حد خود برسد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر