امروز : پنج شنبه ۳ آیان ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۳/۸/۳ - ۱۳:۱۰ شناسه خبر : ۱۸۰۵۸

۱۰۰ هزار نفر از اقشار آسیب پذیر مازندران بیمه سلامت شدند مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت : با حمایت و همکاری استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها در مناطق کم برخوردار و آسیب پذیر ۱۰۰ هزار نفر در مناطق آسیب پذیر شناسایی و بیمه سلامت شدند .

به گزارش وارش نیوز ؛ حسین جلاهی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت هفته بیمه سلامت افزود: در استان مازندران بیش از یک میلیون و ۷۰۰ نفر بیمه سلامت هستند و جمعیت ۵۰ درصدی استان زیر پوشش این نوع بیمه هستند و از خدمات آن برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: که از این میزان بیمه شده بیش از ۷۶ درصد جمعیت مازندران شامل روستاییان، دهک ها و اقشار آسیب پذیر زیر پوشش بیمه پایه آنها رایگان هستند .

مدیر کل بیمه سلامت مازندران توضیح داد: پدر راستای حمایت از افراد اقشار آسیب پذیر طرح پوشش زندانیان ، معتادان ، مجهول الهویت و بیماران بستری قبل از ترخیص و صعب العلاج اجرا کرده است.

وی ادامه داد : فقط در حوزه بیماران صعب العلاج در سال ۱۴۰۱ بودجه ۵۰هزار میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۲ نیز ۷۰ هزار میلیارد ریال برای این بخش در نظر گرفته شد.

جلاهی تعداد زوج های نابارور مازندران را ۱۴ هزار زوج اعلام و خاطرنشان کرد: شامل ۲۰ درصد زوجین استان به شمار می روند و در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ زوج نشان دار بیمه سلامت شدند و خدمات دولتی به آنها ارائه می شود.

وی گفت : در یکسال اخیر بیمه سلامت مازندران ۶ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال درآمدزایی داشت در حالیکه هزینه ای که صورت ۲۳ هزار میلیارد ریال داشتیم و مابقی هزینه ها را دولت پرداخت می کند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر