امروز : پنج شنبه ۳ آیان ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
سرویس : ورزشی زمان :   ۱۴۰۳/۸/۳ - ۱۳:۱۴ شناسه خبر : ۱۸۰۵۹

نشان طلای کشتی امیدهای جهان بر گردن دلاور مازندرانی فردین هدایتی فرنگی کار تیم ملی امید جمهوری اسلامی ایران به نشان طلای رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان دست یافت.

به گزارش وارش نیوز ؛ رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان از ۳۰ مهر تا ۲ آبان ماه در شهر تیرانا کشور آلبانی برگزار شد و سه کشتی گیر مازندرانی حاضر در این رقابت‌ها موفق به کسب یک نشان طلا و یک نشان برنز شدند.

فردین هدایتی دلاور مازندرانی وزن ۱۳۰ کیلو موفق به کسب نشان طلای این رقابت‌ها شد و علی اسکو دیگر دلاور مازندرانی در وزن ۷۷ کیلوگرم به نشان برنز دست یافت و یاسین یزدی در وزن ۸۷ کیلوگرم پنجم شد.

تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال با کسب ۳ نشان طلا و ۴ نشان برنز عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

در این مسابقات تیم ایران توسط علی احمدی وفا در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمد ناقوسی در وزن ۸۲ کیلوگرم، فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به نشان طلا، عرفان جرکنی در وزن ۶۳ کیلوگرم، دانیال سهرابی در وزن ۷۲ کیلوگرم، علی اسکو در وزن ۷۷ کیلوگرم و شایان حبیب زارع در وزن ۹۷ کیلوگرم به نشان برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی ایران با ۱۴۹ امتیاز و با اقتدار بعنوان قهرمانی دست یافت. پس از تیم ایران تیم‌های گرجستان با ۱۲۱ و ارمنستان با ۹۳ امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج کشتی گیران مازندرانی به شرح زیر است:
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فردین هدایتی دلاوری از مازندران در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر موحامت باکیر از ترکیه را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۴ میخایلو ویشنیوتسکی از اوکراین را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. هدایتی در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر پاول هلینچوک از بلاروس را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر کوپانی لازلو از مجارستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.
هدایتی در دیدار نهایی با نتیجه ۶ بر صفر دیمیتریو بابوریکو از روسیه را مغلوب کرد و به نشان طلا دست یافت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم علی اسکو در دور نخست با نتیجه ۸ بر ۱ مقابل سیمون بورکینهاگین از سوئد به برتری دست یافت. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۱ مقابل الکساندرین گوتو قهرمان سال گذشته از مولداوی مغلوب شد و پس از حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها راه یافت. اسکو در این گروه در دیدار اول با نتیجه ۹ بر صفر کلودجان شیهو از آلبانی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر آلونسو پارا گارسیا از کلمبیا را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت.
اسکور در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۴ از سد دونیورخون ناکیبوف از ازبکستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم یاسین یزدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف آدام کارژیولا از لهستان رفت و با نتیجه ۶ بر ۱ به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل تورپال بیسلطانوف دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان از دانمارک با نتیجه ۶ بر ۲ (دیسکالیفه) به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب مارسل استرکنبورگ از هلند شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۴ مغلوب آچیکو بولکوادزه از گرجستان شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:
۵۵ کیلوگرم: ۱- علی احمدی وفا (ایران) ۲- راشاد ممدوف (آذربایجان) ۳- کوهی یاماگاوا (ژاپن) و ویشواجیت موری (هند)
۶۰ کیلوگرم: ۱- علیشیر گانیف (ازبکستان) ۲- دینسلام باماتوف (روسیه) ۳- ناهید گولوزاده (آذربایجان) و پریدون ابولادزه (گرجستان) ... ۹- محمدمهدی غلامپور
۶۳ کیلوگرم: ۱- ویتالی اریومنکو (مولداوی) ۲- کومی ساوادا (ژاپن) ۳- میربک سلیم اف (لهستان) و عرفان جرکنی (ایران)
۶۷ کیلوگرم: ۱- رازاک بیشیکیف (قرقیزستان) ۲- دیگو چخیکوادزه (گرجستان) ۳- ارسلان بک سلیم اف (لهستان) و دانیل آگایف (روسیه) ... احمدرضا محسن نژاد (ایران – سر وزن نرسید)
۷۲ کیلوگرم: ۱- گئورگی چخیکوادزه (گرجستان) ۲- شانت خاچاتریان (ارمنستان) ۳- دانیال سهرابی (ایران) و ایمران علی اف (روسیه)
۷۷ کیلوگرم: ۱- الکساندرین گوتو (مولداوی) ۲- ساموئل بلسچیت (آلمان) ۳- علی اسکو (ایران) و خاسای حسن لی (آذربایجان)
۸۲ کیلوگرم: ۱- محمد ناقوسی (ایران) ۲- بکا ملیلاشویلی (آمریکا) ۳- دنی ناکایف (آلمان) و داتا چخایدزه (گرجستان)
۸۷ کیلوگرم: ۱- آیوس گونیبوف (روسیه) ۲- مارسل استرکنبورگ (هلند) ۳- آچیکو بولکوادزه (گرجستان) و آسان ژانیشوف (قرقیزستان) ۵- یاسین یزدی (ایران)
۹۷ کیلوگرم: ۱- هایک خلویان (ارمنستان) ۲- ابوبکر خاسلاخانوف (بلاروس) ۳- ماگومد مورتازعلی اف (روسیه) و شایان حبیب زارع (ایران)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- فردین هدایتی (ایران) ۲- دمیتری بابوریکو (روسیه) ۳- کوپانی لازلو (مجارستان) و گئورگی تسوپوراشویلی (گرجستان)

رده بندی تیمی: ۱- ایران ۱۴۹ امتیاز ۲- گرجستان ۱۲۱ امتیاز ۳- ارمنستان ۹۳ امتیاز ۴- آذربایجان ۷۲ امتیاز ۵- مولداوی ۵۲ امتیاز ۶- قرقیزستان ۵۰ امتیاز ۷- لهستان ۵۰ امتیاز ۸- ازبکستان ۴۵ امتیاز ۹- آلمان ۴۵ امتیاز ۱۰- آمریکا ۴۰ امتیاز

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر