امروز : شنبه ۵ آیان ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۳/۸/۴ - ۲۱:۱۲ شناسه خبر : ۱۸۰۶۷
فرماندار:
شهرستان ساری در مکانیزاسیون، صادرات و توسعه کشاورزی در استان مازندران پیشرو است‌‌ جلسه ستاد سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان ساری باحضور اعضای ستاد و کارشناسان فنی به ریاست دکتر نوبخت فرماندار مرکز استان برگزار شد.

وارش/ علی منتظر/ محمدعلی نوبخت در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰شهید شهرستان ساری با بیان اینکه سرشماری کشاورزی یکی از مهمترین ملزومات توسعه همه جانبه اقتصاد کشور است، اظهار داشت: در سرشماری عمومی کشاورزی تمامی واحد‌های کشاورزی ثبت شده و اطلاعات این بخش بروزرسانی می‌شود.

فرماندار ساری در ادامه با بیان اینکه تمامی دستگاه های اجرایی و نهادهای متولی جهت سرشماری عمومی کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند افزود: شهرستان ساری در مکانیزاسیون، صادرات و توسعه کشاورزی در استان مازندران پیشرو است‌‌.

رییس ستاد سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اینکه اطلاعات دقیق از تولیدات کشاورزی، زمین های زراعی، تعداد دام سبک و سنگین و ویژگی های منحصر به فرد هر منطقه به تصمیم گیری های دقیق و استراتژیک کمک می کند گفت: داده‌ها و اطلاعات حاصل از این سرشماری می‌تواند مبنای برنامه هفتم توسعه و آمایش سرزمین قرار گرفته و آینده کشاورزی را تضمین کند.

مقام عالی دولت در مرکز مازندران با بیان اینکه با برنامه ریزی مدون و همراهی و همدلی مسئولان، شهرستان ساری می‌تواند به قطب کشاورزی در کشور تبدیل شود تصریح کرد: افزایش بهره‌وری در روستاها، ایجاد اشتغال، افزایش تولید و استفاده بهینه از منابع پایه از اثرات این سرشماری خواهد بود.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه دقت و امانتداری از مهمترین وظایف مأموران آمارگیری است که باید همراه با اعتمادسازی و ایجاد رابطه حسنه با کشاورزان و بهره‌برداران باشد گفت: توسعه و برنامه ریزی، ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری و ارتباط با سیاست گذاری های کلان سه محوری اصلی سرشماری کشاورزی است.


در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در این سرشماری توسط اعضای ستاد به فرماندار ساری ارائه و در پایان احکام ابلاغ مسؤولیت اعضا به آنان اهدا شد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر