امروز : شنبه ۵ آیان ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۳/۸/۴ - ۲۰:۵۹ شناسه خبر : ۱۸۰۶۴
مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت:
پروژه‌های نیمه کاره حوزه سلامت چالش اصلی استان است آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و معارفه دکتر محمدصادق رضایی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور دکتر جعفریان مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار مازندران، مدیران کل استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای هیئت امنای دانشگاه، همراه بود.

وارش/ علی منتظر/ دکتر علی جعفریان مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران که صبح امروز در ساری برگزار شد ، با بیان اینکه بدنه دانشگاه فعالیت اصلی حوزه سلامت را شکل می‌دهد و با تغییر مدیریت بنا نیست اختلالی در روند ارائه خدمات ایجاد کنم اما تاثیر و نقش این تغییر قطعا بهبود فرآیند ها است، دانشگاه علوم پزشکی مازندران را جزو دانشگاه‌های بزرگ کشور یاد کرد و خاطرنشان کرد:حوزه سلامت کمترین نگرانی در همه بحران‌های کشور است و این جای بسی امیدواری است.

این مسئول ادامه داد: بهداری رزم در دوران دفاع مقدس هم درخشید و جای نگرانی نداشتیم.

دکتر جعفریان با اعلام اینکه دانشگاه مازندران ۲۶ بیمارستان با ۳ هزار تخت دارد که حاکی از تصمیمات اشتباه گذشته است و بعید می‌دانم بیمارستانی با تخت زیاد چندان در حوزه دولتی، اقتصادی باشد.

مشاور عالی وزیر بهداشت تصریح کرد: انتظاراتی از دانشگاه ها وجود دارد که باید بیشتر توجه کرد و باید ذینفعان داخلی ما راضی باشند زیرا اگر رضایت آنان کسب نشود قطعا رضایت مردم نیز سخت حاصل شود و تمام هدف ما رضایت‌مندی مردم است.

دکتر جعفریان اشاره کرد: پزشک و پرستار ناراضی نمی‌تواند خدمات خوبی به مردم دهد.

جانشین وزیر بهداشت افزود: در شرایط کنونی انتظار اینکه از دولت بودجه عمرانی بزرگی داشته باشیم وجود ندارد و چنین انتظاری محقق نمی‌شود و می‌توان از ظرفیت خیرین بهره برد.

این مسئول تصریح کرد؛ اگر خیرین ورود نکنند ما برون رفت از شرایط نخواهیم داشت.

دکتر جعفریان تصریح کرد: تمامی پروژه‌های عمرانی با مشکل بودجه مواجه است و لذا باید از ظرفیت خیرین در تکمیل پروژه‌های درمانی بهره ببرید.

مشاور عالی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در این دوره نگاه ویژه به حوزه سلامت داریم و دلیل آن آشنایی رئیس جمهور به این حوزه است ادامه داد.: پزشک خانواده و نظام ارجاع مورد توجه دولت است و باید نظام مسائل و مشکلات احصا شود

دکتر جعفریان بیان کرد: حوزه سلامت یک حوزه فنی است و سیاسی نیست و نباید آن را مسائل سیاسی کرد و اینگونه عمل نکنیم نفعی به کسی نمی‌رسد.

وی عنوان کرد: حوزه سلامت، چپ و راست و جناح نمی‌شناسد و دکتر رضایی با این نگاه، تیم خود را تکمیل کند.

مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت مطرح کرد: بیمارستان‌های نیمه کاره چالش استان است و باید بار مراجعات درمانی را در کنار پیشگیری به جلو ببریم.

این مسئول ادامه داد: باید منابع به صورت متوازن میان بهداشت و پروژه‌های بیمارستانی توزیع شود.

دکتر جعفریان با اشاره به جذب مشارکت همه ذینفعان و تکریم همه کارکنان بعنوان یک اصل برای دست یابی به رضایت‌مندی مردم است، اذعان کرد: بعضا بهترین خدمات ارائه می‌شود اما بیمار ناراضی است چرا که خدمات ارائه نشده است و بیمار بخوبی مطلع نشده است.

مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت تصریح کرد: باید موانع پیش رو با همراهی همه کارکنان از میان برداشته شود و انتظار ما از هیات علمی، مدیران و کارکنان دانشگاه، همراهی و کمک است تا جلب رضایت مردم حاصل شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر